آینده بازارهای مالی دنیا با هوش مصنوعی
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت deyarz.com شروع کنید...

هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

هوش مصنوعی در بازارهای مالی از جدیدترین اتفاقاتی است که روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است. ما قصد داریم در این مطلب از ارتباط هوش مصنوعی با ترید و معامله و بازار سخن بگوییم تا شما هم بتوانید درک درستی از تغییرات در حال وقوع، داشته باشید. همچنین در اینجا به کاربرد هوش مصنوعی در فارکس و سایر بازارهای مالی مانند ارزهای دیجیتال می‌پردازیم و آن را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

کاربرد هوش مصنوعی در بازارهای مالی دنیا

محاسبه دیتاهای سخت توسط هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در بازارهای مالی دنیا به سرعت در حال گسترش است. این روزها، مدیریت ریسک و سرمایه گذاری، ترید و معامله، مدیریت بیمه و بانکداری و خیلی از مفاهیم کاربردی در دنیای بازارهای مالی، به هوش مصنوعی تکیه کرده‌اند. حاصل این تکیه تا به امروز، دقت و سرعت عمل بالا و کیفیت محاسباتی دقیق‌تر بوده است. البته نمی‌توان تلفیق قدرت انسان و کامپیوتر در این زمینه را نادیده گرفت اما، هوش مصنوعی توانسته است به کمک انسان بیاید و بهره‌وری را دو چندان کند.

روز به روز به گسترش اطلاعات مالی و داده‌ها در این زمینه در حال افزوده شدن است به همین خاطر، نیاز و حضور هوش مصنوعی بیشتر و بهتر درک می‌شود.

ربات هوش مصنوعی در بورس و بازارهای مالی مهمی همچون رمز ارزها و فارکس، در حال فراگیر شدن است. بسیاری از کاربران این دو بازار در حال استفاده از ربات‌های معامله گر بوده و عملا تریدرها نقش نظارتی دارند. با ظهور داده‌های کلان و حوزه بلاکچین، بسیاری از اطلاعات مورد نیاز معامله گران را می‌توان از طریق هوش مصنوعی به دست آورد. این فناوری از بزرگترین تغییرات بشری بوده و روز به روز در حال تکمیل‌تر شدن است.

وقتی در بازارهای مالی مهم دنیا، هوش مصنوعی و ربات‌ها بهتر از انسان عمل می‌کنند، نباید اصراری به استفاده از روش‌های قدیمی کرد. البته نباید از خطاهای هوش مصنوعی در این زمینه هم غافل شد. زیرا دنیای ربات‌ها، هوش مصنوعی و هرآنچه که به انقلاب چهارم صنعتی مربوط باشد، احتمال خطا دارد. اما این احتمال بسیار کم‌تر از خطای انسانی است.

ترید در بازار فارکس و ارزهای دیجیتال با ربات‌ها

ربات‌های معامله‌گر، نمونه‌ای از هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در فارکس یا ارزهای دیجیتال و حتی در بورس و فرابورس، منجر به ایجاد فرصت‌های بسیار خوبی شده که روند انجام آنها را تسریع بخشیده است. اگر نگاهی به روند معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال در این چند سال اخیر بیندازید، تغییرات بسیاری را مشاهده خواهید کرد. این روزها به کمک فناوری بلاکچین و بازخوانی اطلاعات بسیار دقیق از طریق هوش مصنوعی، دنیای تازه‌ای پیش روی تریدرها قرار گرفته است.

معامله با هوش مصنوعی در ارز دیجیتال توانسته است این بازار را به یکی از پر قدرت‌ترین بازارهای مالی دنیا تبدیل کند. روز به روز هم به کاربران و معامله کنندگان این بازار افزوده می‌شود. زیرا هوش مصنوعی و استفاده از ربات‌ها توانسته است ترید را ساده‌تر از قبل کند.

کاربرد هوش مصنوعی در فارکس و دنیای ارزهای دیجیتال، فقط به ربات‌ها خلاصه نمی‌شود. این بازارها نیازمند داده‌ها و تحلیل درست آنها هستند. این کار تا چند سال پیش توسط انسان و با تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال صورت می‌گرفت. اما امروزه استفاده از داده‌های آنچین و همچنین استفاده از نرم افزارهای مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی، توانسته است ترید را بسیار راحت و لذت بخش کند. به علاوه اینکه سرعت معاملات را خیلی بالاتر برده است.

با کلیک بر روی لیست کامل صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و بروکرها ، مشخصات آنها را مطالعه کنید.

 

آینده بازارهای مالی دنیا با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به جای انسان

بدون شک هوش مصنوعی از تغییرات بسیار مهم و تاثیر گذار روی زندگی بشر امروزی است. امروزه اکثر کارهای دنیا به واسطه کامپیوتر و اینترنت، در بستر هوش مصنوعی انجام می‌شود. بازارهای مالی دنیا متاثر از هوش مصنوعی و در حال پیشرفت هستند.

هوش مصنوعی در بازارهای مالی دنیا توانسته است سرعت عمل بالایی را ایجاد کند. در گذشته تریدرها مجبور بودند ساعت‌ها یا روزها در جستجوی دیتا باشند و با اندیکاتورهای مختلف در تحلیل تکنیکال، قیمت پیش بینی کنند. اما این کار چند ساعت و یا چند روز به طول می‌انجامید. اما با ورود سیستم‌ها و نرم‌ افزارهای هوشمند به دنیای بازارهای مالی، این مدت زمان دگرگون شد. امروزه در کمترین زمان با کاربرد هوش مصنوعی در فارکس می‌توان قیمت جفت ارزها را با دقت بیشتری پیش بینی کرد.

با وجود هوش مصنوعی در زندگی بشر و با توجه به کاربرد آن در نرم افزارهای تحلیلی و ربات‌های هوشمند معامله گر، آینده بسیار خوبی برای بازارهای مالی پیش بینی می‌شود. انسان بنا به هر دلیلی شاید نتواند عملکرد خوبی در معاملات بر جای بگذارد اما ربات‌ها و نرم‌ افزارهای هوش مصنوعی، کمترین میزان خطا را خواهند داشت.

کلام آخر

هوش مصنوعی در بازارهای مالی منجر به جابجایی اطلاعات در حجم بسیار وسیع شده است. در واقع این یک فرصت بسیار خوب برای انسان‌ها است تا از این موقعیت در جهت کسب سود، استفاده کنند.

منبع مقاله : سایت deyarz.com




:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: